Alla inlägg under april 2011

Av Maria Nilsson - 27 april 2011 14:00

Jahapp skulle bara på kontroll göra ctg och flödesmätning men det slutade med att jag inte fick komma hem igen..

Va öppen 3 cm och hade ständiga sammandragningar.

Det roliga är att jag inte kännt eller haft ont. Dom låg på mellan (TOKO)40-58 hade inga känningar mer än att de kittlades *kli kli* Mamma och gubben var hos mig..


Läkaren kom in och sa att vi stoppar det med 2 sprutor bricanyl och jag fick 2 sprutor kortison för bebisens lungor. Inte fan hjälpte sprutan med bricanyl och sammandragningarna fortsatte... en annan läkare kom senare och sa vi stoppar det inte längre och dom skulle göra akut kejsarsnitt dagen efter så jag blev fastande i 16 timmar.. men på morgonen kom ännu en annan läkare och sa jo vi stoppar det och jag fick bricanyl i droppform och vid detta laget va jag röd över hela kroppen och hade klåda ab och hjärtat galopperade efter all bricanyl ja fått... men de hjälpte inte mer än att TOKO visade 25-38 och jag kände inte mkt av de.. 

Fick äta lite och dom kollade mig hade öppnats till 4cm och fick inte lämna sängen mer än när ja gick på toa..

Ännu en läkare kom o sa nu stoppar vi det inte längre och jag fick vara fastande igen och skulle göra snitt ännu en gång började bli ganska så trött på deras velande och ännu mer blev de på kvällen när den kvinnliga läkaren sa att jooo vi stoppar det lite till så jag fick 2 påsar med ngt dropp som inte hade biverkningar som bricanylen.. tradigt de va att bara ligga o inte få göra ngt... efter 3 dagar blev ja flyttad till bb och hamnade i ett rum med en underbart trevlig tjej som oxå låg o väntade för hon hade blivit sjuk under graviditeten.. fick ligga där i några dagar men blev dålig o fick ligga i ensamrum och fortfarande sängliggande fick inte ens duscha under dessa dagarna.. fick allt serverat på rummet.. på kvällen så kollade dom igen o ja hade öppnat mig till 5cm och har hinnbuktning... det stannade av och hade inte mkt "starka" sammandragningar typ TOKO 15-20 vid detta laget.. gjorde hur många ctg som helst och varje gång blev mini ilsken som satan och sparkade som en galning... men varje ctg visade att han mår som en prins.. min man satt hos mig varje dag snacka om att han varit orolig de lilla livet... Nu har vi iallafall fått tid till snitt så snart mkt mkt snart är vi föräldrar.. får se vad ctg:t och flödesmätningen visar nu den 10 maj kan bli tidigare.. 


Vi har iallafall bestämt oss för att ingen ska veta det exakta datumet utan de får ni veta när det är över :)   

Av Maria Nilsson - 14 april 2011 07:33

Ja vilken dag det var igår... Skulle bara på en tillväxtkontroll för att se att bebisen växer som den ska och KLART att den lilla talibanen skulle trilskas och ligger 22% under kurvan HAN väger ca 500g för lite :(

Fick också se att det var en GOSSE gick verkligen INTE att undgå att se.. Låg och fläkte upp sig rejält hahaha..

Fick sen ligga på förlossningen och ta massa prover, mäta fosterljud, dom mätte mina sammandragningar, och dom mäte flödet till navelsträngen.. ALLT var bra med bebisen..


JAG har en kropp som "svälter" får inte i mig tillräckligt och inte bebisen heller SÅ jag ska äta 10 ggr om dagen små små mål och frukt o grönt ska också intas.. Har varit mega orolig för att gå upp i vikt men i detta läget SKITER jag i det går jag upp 20 kilo må så vara, VÅR gosse går först.. kilona kan JAG kämpa med sen...


Jag ska också göra Ultraljud en gång i veckan tills mini har kommit och OM ngt händer så ska dom försöka stoppa förlossning oavsett vilken vecka jag är i innan fullgången tid.. Bara för att mini kommer MAX väga 3kg om den ligger 40 veckor.. så ja går gärna över tiden med bara min gosse får växa till sig



JA OCH MITT I ALLT IHOPA SÅ VAR NÅGON TVUNGEN ATT FÖDA 2 RUM LÄNGRE NER... JAG SA BARA NÄÄ NUUUUU VILL JAG HEM... HELVETE VA HON SKREK!!!!!!!!!


VÅR lilla GOSSE :)

       


Av Maria Nilsson - 12 april 2011 16:57

Rösta på underbara Electra, hon är en gift 2barns mamma som älskar att baka tårtor och andra godsaker. Hon har världens fantasi och är jätte kreativ i sitt "arbete" 

Hon har bilder på underbara tårtor,cupcakes hon gör egna praliner som hon skickar ut till ett bra pris.. Ni kommer se hur duktig hon är och att hon lever för det hon gör,  så KOLLA och RÖSTA NU!!!!!


Länken nedan är för att rösta på hennes tävlingsbidrag:


http://www.misscupcake.se/show.php?id=177



Länken nedan är till hennes blogg med underbara bilder på hennes bakverk :) 


http://www.svorono.se


Hennes facebook har ni här nedan:


http://www.facebook.com/l.php?u=http%3A%2F%2Fwww.bettyboom.blogg.se%2F&h=16214


(Kopiera länken och öppna i ett nytt fönster om det inte funkar att trycka på dom)


Alla kan kopiera länken till tävlingen och rösta, hon förtjänar en riktigt fin semester med sin man och sina underbara barn :) Skicka till ALLA era vänner 


Tack Maria

Av Maria Nilsson - 11 april 2011 07:43

Ja i Torsdags var jag hos doktorn, gick jättebra faktiskt. Blev sjukskriven för jag hade börjat öppna mig 2,5-3 cm och har mkt sammandragningar. Känner mig inte helt piggelin heller.. har mkt kramp i ben o mage och händer som domnar bort.. Hoppas att mini inte vill komma ännu vill gärna h*n stannar några veckor till OM de går... dom stoppar bara upp till vecka 35 så bara en vecka till kan du stanna inne tycker jag...


Nää off to BM synes senare :)

Presentation


Familjen Nilsson Al-Hashimi

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Speaaak to me ;)

bebis


Ovido - Quiz & Flashcards