Alla inlägg under februari 2011

Av Maria Nilsson - 23 februari 2011 20:13

Vaknade på bra humör i morse.. sen har det bara vänt..

Suttit hela dagen o bara mått skit ärligt talat.. har sån ångest över VAD har ja ingen aning om ärligt talat... har varit ute 3 ggr idag och bara gått omkring och funderat o tänkt..

Tror min man hade varit lyckligare med någon annan än mig.. tror jag förstör för honom.. kan inte förklara varför jag känner så men det finns i mitt hjärta hela hela tiden.. 

känner mig som en dålig fru och dålig människa.. dålig dålig dålig.. hur värdelös kan man bli eller känna sig.. tycker inte synd om mig sj så mkt kan ja säga.. vill bara försöka reda ut vad jag har ångest för.. kanske rädslan för att jag ska förstöra mitt barns liv.. att jag blir en värdelös mamma.. att man bara kan ha så mkt tankar i huvudet som får lov att snurra runt.. 


pallar inte skriva mer idag..

Av Maria Nilsson - 18 februari 2011 20:41

Idag fick jag ett mail..

Ett mail från någon som jag faktiskt inte trodde "såg" mig i skolan.. från någon jag alltid tyckt om alltså som människa inte på något annat sätt hihihi

Det denna människan skrev i mailen efter att ha läst min blogg betyder såååå mkt för mig.. jag grät floder och kände att det "fanns" ändå någon där som såg och visste hur jag hade det... det helvete jag genomled... Tack E.....   


Idag har jag också varit hos doktorn vilket var mindre skoj.. idioterna ville jag skulle ta medicin som skadar mitt barn eller som dom sa "kan skada" vad e de för jävla garantier.. nää inte nu när jag har en lyckad graviditet efter våra 2 missfall.. skulle aldrig få för mig att skada dig mitt ofödda barn.. nää fyy... blev inhalation med atrovent i stället.. ska tillbaka på måndag och inhalera.. och diskutera om betapreden.. vill inte.. ni kan stoppa den någonstans.. ska INTE ta de... fick andra mediciner som inte skadar barnet.. 


skulle sovit hos pappa i helgen men kunde inte.. bättre och tryggare att sova hos mamma som bor granne med akuten.. då kan ja ta mig dit snabbt om ja eller bebben mår dåligt..


Inatt har mini inte alls varit nöjd.. sparkat som en galning varje gång jag har hostat och det kan ja förstå vilket oljud de måste vara där inne när ja hostar..


Satt också och googlade lite.. 

Visste ni att de minsta barnet som överlevt utanför livmodern var 21 veckor eller 20+5 och social styrelsen godkänner abort upp till vecka 20 ... groteskt och ohumant... fy fan.. abort är inget preventiv medel och jag avskyr folk som gör abort för att dom inte vill ha barn.. använd skydd!! okej om man blivit våldtagen eller om man är sjuk.. men välj inte bort ett barn för att ni slarvat och inte använt skydd.. 


det lilla hjärtat börjar slå i vecka 5   


Nää spela lite sen sängen o medicinerna tror jag


God natt alla   

Av Maria Nilsson - 17 februari 2011 21:10

Har problem med astman och vårdcentralen bara ignorerar mig, dom säger att jag ska komma tillbaka när jag är sämre.. men det är ju det jag vill förebygga att INTE bli så sjuk.. när min astma sätter igång måste ja till akuten där får ja kortison och massa annat skit och det GÅR inte jag är gravid.. jag kan inte sätta såna substanser i min kropp nu... går inte... vet jag måste ha medicin och slemlösande... och slemlösande får ja inte dricka just nu..


mår så dåligt och är rädd att jag ska få såna problem att förlossningen sätter igång.. överdriver inte när jag säger det.. men man kan hosta så mkt.. och ni som känner mig och min förkylningsastma VET vad ja snackar om och hur jobbigt jag har det... 


Älskar dig habibi   och snart är   här flicka som pojk så är h*n välkommen 

Av Maria Nilsson - 16 februari 2011 15:36

     2 nya foto från idag :) blir tjockare för varje dag.. mysigt som tusan..


Vaknade med hosta och rossel i luftrören.. inte skoj men snart e de sportlov ju och skönt är det :)


Idag gjorde min man underbar soppa    riktigt goood va den.. lite thailändsk chili i gjorde susen,. fast jag höll på att dö av en host attack när ja råka sväälja en bit av den däringa chilin   ungerfär sååå blev det... efter det fick jag glass till efterätt   

Av Maria Nilsson - 15 februari 2011 22:00

Jahapp under kvällen så åt jag och min man en riktigt goood middag :) Han åt som en galning och det var skojigt att se :)   Kalopsen blev underbart goooood.. ser kanske inte såååå himla aptitligt ut men faaaen va gottit de va :) Gubben tog mat 2 ggr :P




senare åkte jag på bingo med Elisabeth.. vann inte ett skit och fick bara ont i rumpan av att sitta still... och svinkallt va de med...

va hos solla igår efter skolan o fikade.. hennes gubbe var så in i helvetes skamsen o de ska de as** vara tycker jag.,,


Min man höll på att springa runt o sjunga o kela hela jävla dagen-kvällen igår och sjöng sånger som avslöjar vad han vill ska hända på kvällen *ASG* stackaren... han får vänta för lusten e GONE.. sen mini börja sparka så tycker ja de e bläääää att ligga där o fjumsa.. nej piiii katten :)


han låg och pussa på mig en hel timme.. sen ja sa till han att låta mig vara för jag va trött hahahaha

han sa du trött? bara trött`?? ja sa då GODNATT


Hehe tror han läääängtar   

Av Maria Nilsson - 15 februari 2011 07:52

  




Idag vaknade jag på bra humör faktiskt, riktigt pigg fast jag har täppt näsa och börjar få problem med astma hostan.. spelar ingen roll hur man kämpar sjuk blir man ändå.. alla e ju sjuka just nu.. bara o gilla läget :)


Ska till skolan och kolla på bebis bilder.. Jennies bror och hans tjej fick bebis igår en liten pojk :) Grattis till er ;)

Av Maria Nilsson - 14 februari 2011 19:57

Uscha idag har jag haft en del sammandragningar och det känns inte vidare mysigt.. sen låg mini lååångt upp på höger sida vilket inte kändes mkt bättre.. 

Men nu efter ett skönt och avslappnande bad och 50 sparkar i sidan av mini känner jag mig mkt mkt lugnare och mini har förflyttat sig neråt och sparkar hej vilt igen..

Fasen så mysigt det är..


Satt föresten och läste om prematur barn och det finns ett barn som överlevt från vecka 21 och det är otroligt att abort tillåts fram till v 20.. det är ju inte klokt..

Jag läste många saker som gjorde mig upprörd på familjeliv.. tex en tjej som gjorde abort i vecka 17+5 för att hennes barn hade downs syndrom.. JAG kan inte fatta hur man kan välja bort ett barn så och sen sitta och tycka synd om sig sj.. och idioten sa att om det blev så igen skulle hon göra om det.. anser att man VERKLIGEN INTE förtjänar att bli mamma eller ens bli gravid då..


Alla säger till mig jämt och ständigt att det spelar ingen roll vad det blir så länge det är friskt.. MEN har mitt barn ett handikapp älskar jag det vilkorslöst ändå.. jag kan inte välja bort ett liv finns inte en chans men visst finns önskan om ett friskt barn men om det inte blir så så har jag oerhört mkt kärlek ändå..


Sitter och funderar på namn.. har ni några förslag? har suttit o haft 2 bra namn innan och nu känns de som vafan de kanske inte passar mina barn när dom kommer ut... ge mig förslag snääääälla.. ska då vara ngt som inte är vanligt och som passar mina *blandras*barn    alltså med arabiskt twist :)


när jag väl börjat blogga kan ja knappt sluta och det känns bra :) nu ska ja snart våldta kudden o försöka sova det är ju skola i morgon..


  Älskling och Mini   

Av Maria Nilsson - 14 februari 2011 14:50

Så nu är middagen avklarad.. Önskar ja slapp laga mat ibland för aptiten är inte den bästa när man lagat mat.. 

Det blev iallafall gubbens favvis panerad kött med hasselbacks potatis och cafe de paris sås och kokta grönsaker till det.. I morgon blir det kalops som står på spisen.. ska köpa en grädde och lagerblad senare.. ska vila en stund först.. känner jag behöver det.. 

Tusan vad obehagligt det är när mini sparkar NER mot underlivet.. känns som han ska komma ut,,, ;)


  

Ovido - Quiz & Flashcards